5 najlepszych suplementów dla kobiety po 40-tce

5 najlepszych suplementów dla kobiety po 40-tce

Czy wiesz, że wraz z wiekiem zmieniają się potrzeby twojego organizmu? Aby za nim nadążyć, utrzymać niskie ryzyko zachorowania na niektóre choroby i zachować energię oraz siły, musisz dostarczyć mu odpowiednich składników. Które szczególnie warto suplementować?

Aktywność fizyczna, dobra dieta oraz higieniczny tryb życia – to podstawy, dzięki którym twoje ciało znajduje się w dobrej formie. Nie należy jednak ukrywać, że wraz z wiekiem jego potrzeby się zmieniają i dobrze byłoby postawić na mały „doping” w postaci odpowiednio dobranych suplementów (oczywiście po konsultacji z lekarzem). Które z nich są teraz dla ciebie wyjątkowo ważne?

Witamina B12

Czy wiesz, że wiele osób cierpi na niedobory witaminy B12? Jego objawy to między innymi ciągłe zmęczenie, zaparcia, utrata apetytu czy choćby kłopoty ze wzrokiem. Takie symptomy zauważają u siebie przede wszystkim osoby palące papierosy oraz często spożywające alkohol. Krótko mówiąc – jeżeli jedną z twoich większych przyjemności jest „wyskoczenie na dymka”, a wieczorem lubisz sięgnąć pa lampkę czy dwie lampki wina – jesteś szczególnie narażona.

Witamina B12 ma wiele funkcji: pomaga zwalczać skutki stresu, lepiej trawić, a nawet obniża ciśnienie oraz poziom złego cholesterolu. Nie może zabraknąć ci jej na co dzień.

Kwasy omega-3

Chyba każdy już o nich słyszał, ale nie każdy wie, jaka jest ich funkcja oraz że są niezbędne szczególnie w diecie osób po 40-tym roku życia. To właśnie dzięki nim zmniejszysz ryzyko wystąpienia chorób otępiennych (np. demencji), choroby niedokrwiennej serca, a ponadto obniżysz poziom złego cholesterolu. Powinnaś również wiedzieć, że kwasy omega-3 spowalniają procesy starzenia się, co oznacza, że na dłużej zachowasz piękną, napiętą i nawilżoną skórę.

Wapń

Na początek zła wiadomość, o której zapewne dane ci już było usłyszeć: mianowicie jako kobieta jesteś w dużym stopniu narażona na wystąpienie osteoporozy, która prowadzi między innymi do znacznego zwiększenia ryzyka złamań kości. Możesz temu zapobiec, przyjmując na co dzień odpowiednie ilości wapnia.

Zmniejszenie ryzyka osteoporozy to jednak nie jedyna korzyść, jaką osiągniesz. Z badań wynika, że zwiększone spożycie wapnia przynosi także korzyści w postaci zmniejszenia ryzyka wystąpienia nowotworu, otyłości i cukrzycy. Ponadto rzadziej będzie dokuczał ci ból pleców, a serce będzie silniejsze. Jednym słowem: warto.

Magnez

Magnez jest jednym z najmniej docenianych pierwiastków. Jego niedobór kojarzymy zazwyczaj tylko z objawami w postaci skurczów mięśni, a już nie ze spadkiem odporności, zmniejszeniem się gęstości kości czy pogorszeniem się pracy serca. Często nie zdajemy sobie również sprawy, że większa nerwowość i drażliwość oraz trudności w skupieniu uwagi to także symptomy niedoboru magnezu.

Aby być zdrowa i silna, musisz dostarczać swojemu organizmowi magnez. Możesz oczywiście robić to w naturalny sposób, poprzez włączenie do diety zielonych warzyw liściastych czy fasoli. Jeśli jednak czujesz, że składników tych jest za mało, przejdź na suplementację.

Witamina D

Aż 90% dorosłych Polaków cierpi na niedobory witaminy D. Powód? Nasz organizm wytwarza ją dzięki promieniom słonecznym, a tymi możemy cieszyć się w odpowiedniej ilości tylko przez 3 miesiące w roku.

Witamina D jest dla organizmu niezwykle ważna. Zapobiega rozwojowi stwardnienia rozsianego, zwiększa wchłanianie wapnia, a do tego redukuje ryzyko wystąpienia zawału serca. Najnowsze badania dowodzą ponadto, że witamina ta ma świetny wpływ na procesy poznawcze: zwiększa koncentrację uwagi, poprawia pamięć i pozytywnie wpływa na sen.