Schudnąć podczas menopauzy? Tak, to możliwe!

Schudnąć podczas menopauzy? Tak, to możliwe!

Menopauza, oprócz zmian nastroju, zaniku miesiączek i fizycznych dolegliwości, niesie za sobą jeszcze jedną „niespodziankę” – mianowicie, zwolnienie przemiany materii i kilka dodatkowych kilogramów. W związku już utrzymanie wagi wydaje się trudne, a schudnięcie – niemożliwe. W rzeczywistości jednak można to osiągnąć. Taki cel wymaga sporo wysiłku i przestrzegania kilku ważnych zasad, ale efekty z całą pewnością są tego warte.

Menopauza to nie czas na ostre diety – aby zapewnić sobie dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne, musisz podejść do odchudzania bardzo racjonalnie. Innymi słowy, nie chodzi o to, by było szybko, ale by było skutecznie, bezpiecznie i bez obciążających wyrzeczeń. Oto najważniejsze zasady ogólne:

  1. Postaw na ruch.

Nawet, jeżeli nie przepadasz za aktywnością fizyczną, to w okresie menopauzy jest ona po prostu niezbędna. Sama dieta to za mało – spowolniona przemiana materii nie pozwoli ci na uzyskanie efektów. Musisz nie tylko ograniczać kalorie, ale i je spalać.

Wybierz coś, co lubisz. Może być to spacer, nordic walking, bieganie, basen, tenis – naprawdę cokolwiek, co będzie wiązało się z aktywnością.

  1. Zmniejsz ilość kalorii.

Inaczej się po prostu nie da – musisz sięgnąć po kalkulator i zacząć liczyć. W okresie odchudzania i menopauzy powinnaś zmniejszyć swoje dzienne „racje” o około 400 kcal.

  1. Polub warzywa – jedz je do każdego posiłku.

Ok, może niekoniecznie do deseru. Do wszystkich pozostałych dań dokładaj różne warzywa – będzie zdrowiej, będziesz czuła się bardziej syta, ale jednocześnie unikniesz „zapychaczy” kalorycznych.

  1. Pożegnaj się ze słodyczami.

To trudne, ale z czegoś po prostu trzeba zrezygnować, aby coś osiągnąć. Powiedz więc zdecydowane: „nie” batonikom, czekoladzie, lodom. Zamiast nich jedz owoce, sałatki owocowe, jogurty, orzechy.

  1. Zmniejsz ilość tłuszczu w diecie.

Wybieraj chude mięso, chude mleko, majonez zastąp naturalnym jogurtem i przestań używać margaryny. Jeśli tylko masz taką możliwość, piecz albo grilluj, ale nie smaż – smażone potrawy to największy wróg osoby odchudzającej się.

  1. Zadbaj, aby w twojej diecie znalazły się odpowiednie porcje białka i wapnia.

Oba te pierwiastki są niezbędne w diecie kobiety w okresie menopauzy. Jeśli skończyłaś już 50 lat, to potrzebujesz dziennie 0,8g białka na każdy kilogram ciała oraz 1200 mg wapnia dziennie. Jeśli nie będziesz stosowała się do tego zalecenia, możesz zaszkodzić swojemu zdrowiu.

Przydatne wskazówki

Poza sześcioma wyżej wymienionymi zasadami, istotne jest także, by:

  • racjonalnie rozplanować posiłki. Jedz pięć albo i sześć razy dziennie, ale niech są to małe posiłki. Nigdy nie dopuszczaj do stanu objedzenia się – takiego, po którym jedyne, o czym się marzy, to drzemka na kanapie. To kuszące, ale uniemożliwiające schudnięcie.
  • ograniczać spożycie kawy i herbaty. Ich nadmiar powoduje powstanie niedoborów wapnia i magnezu. Takie braki skutkują gorszym samopoczuciem, a co się z tym wiąże – spadkiem motywacji do chudnięcia i ruchu. Musisz mieć siły, aby chudnąć.

Dodatkowe kilogramy – gorsze samopoczucie

Okres menopauzy nie sprzyja dobremu humorowi i promiennemu samopoczuciu. To trudny czas, w którym dotyka nas wiele dolegliwości, a codzienne funkcjonowanie wydaje się bardzo trudne. Jeżeli do tego wszystkiego dodamy kilka nadprogramowych kilogramów, to tym trudniej będzie nam znaleźć motywację do porannego wstania z łóżka.

Odchudzanie się w tym szczególnym okresie nie jest łatwe, ale z całą pewnością warto się do niego zmobilizować. Poczucie lekkości i nowy rozmiar ubrań z całą pewnością poprawiają humor i sprawiają, że MenopauzaMenopauzaWięcej informacji na ten temat znajdziesz pod hasłem KLIMAKTERIUM. znacznie traci na znaczeniu.

Dodaj komentarz