Raport: Jak ubiera się Polka? Czy lubi modę?

Raport: Jak ubiera się Polka? Czy lubi modę?

Polki nazywane są najpiękniejszymi kobietami świata – mają ładne twarze i smukłe ciała. Czy jednak odpowiednim, modnym strojem starają się tę urodę podkreślać? Skąd czerpiemy inspiracje do kompletowania garderoby, gdzie kupujemy i ile tak naprawdę wydajemy na zawartość szafy? Zapraszamy na nasz przegląd ogólnopolskich badań.

Czy Polka interesuje się modą?

Trendy związane z butami, dodatkami i ubraniami zmieniają się każdego sezonu, a ich śledzenie wymaga nieco zaangażowania. Czy Polka śledzi te zmiany, czy znajduje czas na szukanie modowych informacji i wytycznych?

Za: „Polska Strojna. Trendy w zachowaniach Polaków” 2016

Jak widać, uwielbiamy modę i jej zmienność – aż 80% kobiet deklaruje, że z chęcią zerka na nowe trendy. Skąd dokładnie czerpiemy inspirację do uzupełniania garderoby zgodnie z najnowszymi wytycznymi?

Za: Zainteresowanie modą i zakupy modowe Polaków, 2015 (możliwość wielokrotnej odpowiedzi)

Chociaż zdecydowana większość kobiet czerpie informacje o modzie z magazynów, ciekawostką może być fakt, że aż co dziesiąta Polka regularnie przegląda doniesienia z targów mody czy śledzi profile zagranicznych projektantów.

W jakich sklepach kupujemy ubrania i buty?

Sieciówka, second hand, a może elegancki butik? Sprawdźmy, skąd najczęściej Polki wracają z szerokim uśmiechem na twarzy:

Za: „Rynek mody w Polsce w 2018 roku”, KPMG

Choć największym zainteresowaniem cieszą się sieciówki, śmiało można założyć, że znaczna część Polek kupuje wszędzie, gdzie się da – niemal równym zainteresowaniem cieszą się markowe butiki, jak i second handy, w których za grosze można kupić oryginalne ubrania.

Czy posiadamy w swoich szafach ubrania i dodatki ekskluzywne?

Za takie uważane są dodatki i ubrania o wartości ponad 1403 złote. Czy Polki posiadają tak „perełki”?

Za: „Rynek mody w Polsce w 2018 roku”, KPMG

Co czwarta Polka ma w swojej garderobie ubranie lub dodatek, który uważa za luksusowy – to całkiem niezły wynik.

Czy kupujemy w sieci?

Jeszcze niedawno kupowanie ubrań w sieci nie cieszyło się dużym zainteresowaniem – dla Polek dużym atutem zakupów stacjonarnych jest możliwość oceny materiału i przymierzenia danej bluzki czy sukienki. To jednak stopniowo się zmienia. Według badania „E-commerce w Polsce”, aż 54% kobiet dokonuje regularnych zakupów przez internet. Ile miesięcznie przeznaczamy w ten sposób na kupno ubrań i dodatków w zależności od płci?

Za: „E-commerce w Polsce, 2018”

Styl kupowania u Polek

Wiemy już, że Polki lubią modę, interesują się nią i dokonują zakupów zarówno online, jak w stacjonarnych sklepach. Ale czy czekają na wyprzedaże? Czy ważna jest dla nich jakość produktu, czy może znaczącą rolę gra cena? Spójrzmy.

Za: „Polka kupuje świadomie. O zwyczajach konsumenckich kobiet w Polsce”, 2012

Jak widać, Polki nie należą do rozrzutnych kobiet. Potwierdza to kolejne badanie, z którego wynika, że w przypadku przymusu oszczędzania, aż 40% z nas ogranicza zakup ubrań i dodatków.

Dodaj komentarz