Korzyści z treningu modelującego? Piękne ciało i super samopoczucie!

Korzyści z treningu modelującego? Piękne ciało i super samopoczucie!

Trening modelujący, kardio, interwałowy… łatwo się w tym pogubić, jeśli nie żyjemy w świecie „fit”. Dowiedz się zatem, na czym polegają konkretne rodzaje ćwiczeń, zaczynając od tego, który najbardziej modeluje sylwetkę, czyli od treningu modelującego.

Trening modelujący – co to jest?

Trening modelujący polega na poprawianiu wyglądu i sprawności naszych mięśni i całego ciała, najczęściej przy użyciu urządzeń obciążających. Warto tutaj zaznaczyć, że – wbrew obiegowej opinii, trening modelujący wcale nie sprawi, że będziesz wyglądała męsko. Jeśli ćwiczenia ci się spodobają i zaczniesz je regularnie powtarzać, to nie urosną ci nagle mięśnie, które mogłabyś prezentować na wybiegach dla kulturystów. To, co osiągniesz, to przepięknie wymodelowane ciało, w tym zgrabne, uniesione pośladki, napięte i mocne mięśnie nóg ze zredukowanym cellulitem i płaski brzuch. Pozostałe korzyści to świetne samopoczucie, wzrost pewności siebie, pozbycie się nadwagi i znacznie większa siła mięśni. No i oczywiście będziesz lepiej prezentować się w swoich ubraniach (oraz bez nich).

Uwaga! Warto pamiętać, że trening modelujący szczególnie polecany jest kobietom, które rozpoczęły walkę z nadprogramowymi kilogramami. Niestety, sama dieta to zdecydowanie za mało – schudniesz szybciej i efekty tego będą trwalsze, jeżeli dodatkowo będziesz aktywna fizycznie. Co szczególnie istotne, regularne treningi sprawią, że zmniejszy się ryzyko spalania tkanki mięśniowej, a nie tłuszczowej. Krótko mówiąc – ćwicząc, zabezpieczasz swoje mięśnie. To całe mnóstwo korzyści.

Trening modelujący – o czym warto pamiętać?

  1. Ćwicz 3 lub 4 razy w tygodniu.

Rzadsze treningi nie przyniosą oczekiwanych rezultatów w krótkim czasie, z kolei częstsze nie pozwolą organizmowi się zregenerować i szybko zmęczą cię psychicznie. 3-4 razy w tygodniu to dokładnie w sam raz.

  1. Dbaj o wszystkie części ciała

Nawet jeżeli zależy ci głównie na poprawieniu wyglądów pośladków, to nie możesz skupić się tylko na nich. Treningi komponuj w taki sposób, aby angażować wszystkie mięśnie (na zmianę). Pamiętaj także, że w taki sposób sprawisz, że sylwetka będzie harmonijnie wyrzeźbiona.

  1. Ćwicz poprawnie

Aby przeprowadzać treningi, nie musisz chodzić na siłownię – wiele ćwiczeń możesz wykonać w domu. Powinnaś jednak pamiętać o tym, że dobrze byłoby chociaż raz poprosić instruktora o wskazówki, dzięki czemu unikniesz wielu błędów. A te mogą nie tylko sprawić, że nie osiągniesz oczekiwanych efektów – możesz także sobie poważnie zaszkodzić.

Uwaga! Wielu specjalistów z branży twierdzi, że ćwiczenia modelujące należy przeprowadzać razem z treningiem kardio (ale zawsze najpierw trening modelujący).

Trening modelujący – jak ćwiczyć?

Mamy dla ciebie kilka propozycji na początek. Aby pięknie wymodelować sylwetkę, spróbuj następujących aktywności:

  • Ćwiczenie nr 1

Przygotuj sobie ciężarki (np. dwie butelki wody). Stań w rozkroku i ugnij nogi w kolanach, a potem weź ciężarki, wysuń ręce w górę i zacznij je powoli opuszczać, wyprostowując się. W tym samym czasie jedną z nóg odsuwaj od siebie i przybliżaj. To ćwiczenie na piękne uda i pośladki.

  • Ćwiczenie nr 2

Przygotuj sobie taśmę do ćwiczeń, chwyć ją w jedną dłoń, którą powinnaś położyć za plecami. Drugą ręką owiń drugi koniec taśmy i zacznij wyprostowywać pierwszą. W ten sposób zadbasz o swoje ramiona i plecy.

  • Ćwiczenie nr 3

Połóż się na plecach i przygotowuj do robienia brzuszków (nie musisz całkowicie się wyprostowywać, wystarczy, że mocno napniesz brzuch). W trakcie robienia brzuszków przybliżaj do siebie dłonie, w których powinnaś trzymać butelki z wodą albo małe hantle. Tym sposobem pięknie wymodelujesz brzuch i ramiona.

Ćwiczenia modelujące – jak długo powinien trwać jeden trening?

Przyjmuje się, że jeden trening powinien trwać od 20 do 30 minut, ale oczywiście nic złego się nie stanie, jeżeli wydłużysz ten czas. Pamiętaj jedynie, żeby nie obciążać się na początku – zakwasy z całą pewnością uprzykrzą ci życie już następnego dnia i nie zachęcą do kolejnych ćwiczeń. Ćwicz tak, abyś miała siły i chęci robić to regularnie – intensywny, ale jednorazowy trening z całą pewnością nie poprawi ani twojego samopoczucia, ani wyglądu.

 

 

Dodaj komentarz