Chcesz być zdrowa i piękna? Pływaj! 10 powodów, dla których warto chodzić na basen.

Chcesz być zdrowa i piękna? Pływaj! 10 powodów, dla których warto chodzić na basen.

Czy zdarza ci się głęboko westchnąć na widok odbicia w lustrze? Obiecujesz sobie, że zgubisz te zupełnie zbędne kilka kilogramów? A może za każdym razem, gdy dopada cię zadyszka na drugim piętrze, przyrzekasz sobie, że zabierzesz się za swoją kondycję i stan zdrowia? Mamy dla ciebie bardzo prostą receptę – pływaj! Oto 10 powodów, dla których naprawdę warto to robić.

  1. Pływanie wydłuża życie.

To taka mocna motywacja na początek. Nie jest to informacja rzucona bez dowodów – liczne wieloletnie badania wskazują na to, że ci, którzy regularnie pływają, znacznie zmniejszają ryzyko śmierci będącej skutkiem ciężkich chorób. Różnice w długości życia między pływakami a tymi, którzy unikają tej aktywności, są naprawdę spore.

  1. Pływanie zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na cukrzycę.

Uwaga – wystarczy jeden trening na pływalni tygodniowo, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę aż o… 15%! To bardzo dużo. Ćwiczenia w wodzie pozwalają szybko spalać dużą ilość kalorii, dlatego tak bardzo zalecane są także już chorym na cukrzycę.

  1. Pływanie poprawia stan zdrowia chorujących na astmę.

Astmatycy, którzy regularnie odwiedzają pływalnię, o wiele rzadziej wymagają hospitalizacji oraz – co ważne na co dzień, mają mniejsze problemy z oddychaniem podczas snu. Jeśli więc należysz do grupy chorych, koniecznie zacznij pływać.

  1. Pływanie znacznie obniży ryzyko zawału serca.

Jak znacznie? Uwaga – nawet o 40%, jeśli 30-minutowy trening odbywa się codziennie. To dane dotyczące właśnie kobiet! A co, jeśli bardziej boisz się udaru? Odpowiedzią także jest basen, ponieważ regularne pływanie pozytywnie wpływa na wysokość ciśnienia.

  1. Trening na basenie zmniejsza dolegliwości związane z kręgosłupem.

Powiedzmy sobie szczerze – jak często narzekasz na ból kręgosłupa? Jak często próbujesz znaleźć odpowiednią pozycję podczas pracy przy komputerze? A może w pracy sporo dźwigasz albo jesteś młodą mamą, często trzymającą na rękach coraz cięższe dziecko?

We wszystkich tych przypadkach pływanie zmniejszy ból. Regularne treningi sprawią, że mięśnie kręgosłupa i grzbietu staną się mocniejsze, a zarazem bardziej wytrzymałe. Bardzo szybko odczujesz to właśnie jako zmniejszenie dolegliwości bólowych.

  1. Pływanie zmniejszy ryzyko osteoporozy.

To dla ciebie szczególnie ważne, jeśli przeszłaś już menopauzę. Teraz jesteś szczególnie narażona na negatywne zmiany w kościach, dlatego warto im zapobiegać. Świetną metodą jest właśnie pływanie w basenie. Już krótki trening powtarzany dwa razy w tygodniu sprawi, że ryzyko osteoporozy w twoim przypadku znacznie spadnie.

  1.  Pływanie poprawi twoją sylwetkę.

To bardzo skuteczna, przyjemna i szybka metoda nie tylko na zdrowe pozbycie się zbędnych kilogramów, ale i wymodelowanie sylwetki. Twoje ciało będzie jędrniejsze i mocniejsze, a ty sama poczujesz się znacznie bardziej atrakcyjna. I to niezależnie od tego, jaką technikę pływania wybierzesz!

  1. Pływanie zmniejsza poziom złego cholesterolu.

Czyli tego, który „atakuje” nasze organizmy – tym mocniej, im starsi jesteśmy. Cholesterol LDL, bo to o nim mowa, jest skutecznie redukowany podczas ćwiczeń na basenie, a wszystko dzięki aktywności naczyń krwionośnych.

  1. Pływanie poprawia humor.

Nie tylko dlatego, że jest to zwyczajnie bardzo przyjemna czynność. Pływanie uwalnia endorfiny, czyli tzw. „hormony szczęścia”. To właśnie dlatego ludzie, którzy regularnie ćwiczą, czują przypływ dobrego humoru po solidnym treningu. Jeśli więc czujesz się przygnębiona, pływanie może pomóc ci w zwalczeniu złego samopoczucia.

  1. Pływanie pozwala odpocząć od trudów dnia codziennego.

Tak po prostu – zostawiasz swoje kłopoty w szatni, wskakujesz do wody i zapominasz na chwilę o wszystkim, co cię dręczy. Woda ma działanie oczyszczające nie tylko wtedy, gdy dużo jej pijemy, ale także metaforycznie. Jest to także chwila, którą poświęcasz tylko sobie – a tego brakuje każdej z nas.

Nie umiesz pływać? Żaden problem!

Nieumiejętność pływania nie jest dzisiaj żadną wymówką – wręcz przeciwnie, to dodatkowa motywacja to skierowania swoich kroków na basen. Wcześniej tylko poszperaj w sieci i poszukaj zajęć nauki pływania dla dorosłych. Nigdy nie jest przecież za późno na naukę, a w tym przypadku zdecydowanie warto nabyć tę umiejętność. Nie tylko zaczniesz o siebie dbać, ale poczujesz, jak woda i pływanie dodadzą ci skrzydeł.

Dodaj komentarz