Ćwiczysz, odchudzasz się, a twój brzuch wciąż nie jest płaski? Oto 7 prawdopodobnych przyczyn.

Ćwiczysz, odchudzasz się, a twój brzuch wciąż nie jest płaski? Oto 7 prawdopodobnych przyczyn.

Ćwiczenia, dieta, pełna motywacja… i zero sukcesów, bo brzuch dalej nie jest płaski. Znasz to? Przyczyn może być wiele, jednak najczęściej chodzi o drobiazgi, które opisujemy poniżej. Koniecznie przeczytaj, co stoi na przeszkodzie do uzyskania idealnej sylwetki i wprowadź niezbędne zmiany!

  1. Ćwiczenia, które wybierasz, nie są odpowiednie.

Wiele kobiet sądzi, że uzyskanie płaskiego brzucha jest możliwe dzięki regularnie wykonywanym „brzuszkom”. Jeśli i ty jesteś w tej grupie, to po kilku tygodniach możesz być zawiedziona brakiem efektów. Tzw. „brzuszki”, czyli przyciąganie tułowia do ugiętych kolan z pozycji leżącej, służą bardziej wymodelowaniu mięśni brzucha, niż pozbyciu się tkanki tłuszczowej z tych okolic.

Nasza rada: Poczytaj o treningu interwałowym, czyli umożliwiającym spalenie tłuszczu w krótkim czasie. To właśnie dzięki niemu zrzucisz niechcianą fałdkę, a potem wymodelujesz mięśnie za pomocą brzuszków.

  1. Jesz zbyt dużo niewłaściwej żywności.

Niewłaściwej, czyli wysoko przetworzonej. Zastanów się, czy przypadkiem nie jest tak, że po treningu „wynagradzasz” sobie trud, zjadając np. paczkę chipsów, małego cheeseburgera albo czekoladowego batona. Jeżeli tak (albo „odpuszczasz” sobie dietę w innych okolicznościach), to cały twój trud zostaje niweczony. Owszem, ćwiczysz i spalasz kalorie, ale jednocześnie dostarczasz ich w nadmiarze. W efekcie zamiast zrzucić tłuszcz, utrzymujesz wciąż tę samą wagę.

Nasza rada: Walkę o płaski brzuch potraktuj poważnie. Słodycze zamień na owoce i orzechy, a z bardzo niezdrowych przekąsek po prostu zrezygnuj. Tylko połączenie diety i treningu przyniesie ci oczekiwany efekt.

  1. Zbyt mało śpisz.

Nasz organizm czasami działa niejako „przeciwko” nam. Mianowicie, gdy się nie wysypiasz (czyli śpisz mniej niż 5,5 godziny na dobę), twoje ciało zaczyna produkować więcej hormonu o nazwie grelina – odpowiada on za uczucie głodu. Jednocześnie spada poziom leptyny odpowiadający za uczucie sytości. Efekty są takie, że w ciągu dnia zjadasz więcej niż ci, którzy śpią np. 7 godzin.

Nasza rada: Śpij! To chyba najprzyjemniejsza rada, jaką możesz otrzymać.

  1. Stresujesz się.

Nasze życie jest jednym, wielkim stresem. Problemy związane z pieniędzmi, pracą, wychowaniem dzieci, mieszkaniem czy relacjami – jest tego aż zanadto. W wyniku tego ciągłego stresu rośnie kortyzol (zwany także „hormonem stresu”) i tłuszcz odkłada się w większych ilościach – w tym także w okolicach talii.

Nasza rada: Oczywiście rada „nie stresuj się i już” jeszcze nigdy nikomu nie pomogła. Stresu nie da się wyeliminować całkowicie, jest nieodłącznym towarzyszem naszego życia. Możliwe jest natomiast zredukowanie go dzięki specjalnym technikom. Jeśli więc podejrzewasz, że nerwy cię „zjadają”, udaj się do psychologa, który pomoże ci je blokować.

  1. Starzejesz się.

Być może jest tak, że nie rozumiesz, dlaczego kiedyś uzyskanie płaskiego brzucha było dla ciebie proste, a teraz – mimo wzmożonych wysiłków, nic z tego nie wychodzi. Niestety, przyczyną bywa sam wiek. Im jesteśmy starsi, tym wolniejsza jest nasza przemiana materii, dodatkowo u kobiet brzuch ma tendencję do łagodnego zaokrąglania się.

Nasza rada: Nie zniechęcaj się. Uzyskanie płaskiego brzucha jest możliwe także u dojrzałych kobiet, musisz jednak zdobyć pełną motywację i włożyć sporo sił w pracę nad własnym ciałem.

  1. Trenujesz za mało.

Aby trening przynosił godziwe rezultaty, musi być zaplanowany, a potem wykonywany od A do Z. Jeśli zatem postanowiłaś sobie, że trochę się poruszasz, ale tak naprawdę nie działasz pod okiem profesjonalisty albo zgodnie ze sprawdzonymi wskazówkami, to efekty mogą być mizerne.

Nasza rada: Oddaj się w dobre ręce! Nie musisz wydawać fortuny na indywidualne treningi – wystarczy, że zapłacisz raz za przygotowanie planu ćwiczeń. Od tej pory walka o płaski brzuch będzie efektywniejsza.

  1. Masz problemy zdrowotne.

O których być może nawet nie wiesz. Pozbycie się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha jest szczególnie trudne w przypadku kobiet chorujących na zespół policystycznych jajnikówZespół policystycznych jajnikówTo zaburzenie spowodowane zaburzeniami równowagi hormonalnej kobiety. Dotyczy on kobiet w wieku rozrodczym i stanowi częstą przyczynę niepłodności. Szacuje się, iż choroba ta występuje u około 5% kobiet w wieku reprodukcyjnym. PCO charakteryzuje się nadmiernym wytwarzaniem androgenów przez jajniki i nadnercza, insulioopornością, które to powodują zaburzenia miesiączkowania, niepłodność oraz hirsutyzm. Większość cykli w PCO to tzw. cykle bezowulacyjne, w których nie dochodzi do uwolnienia komórki jajowej zdolnej do zapłodnienia. Cykle te spowodowane są zaburzeniami hormonalnymi. Zmiany hormonalne powodują, że w cyklu miesiączkowym dochodzi do wzrostu pęcherzyka Graffa, w którym mieści się komórka jajowa, lecz nie dochodzi do jej uwolnienia, czyli do owulacji. Pod wpływem androgenów pęcherzyk obumiera w wyniku czego tworzy się maleńka cysta. Powtarzająca się sytuacja w kolejnych cyklach powoduje powstawanie licznych torbieli w jajniku, co w rezultacie doprowadza do jego znacznego powiększenia. Leczenie PCO uzależnione jest od objawów jakie wywołuje to schorzenie. Ze względu na fakt, iż objawy są bardzo różnorodne zastosowane leczenie powinno być dostosowane indywidualnie do każdej pacjentki. W zależności od tego jaki efekt terapeutyczny chce się osiągnąć, stosuje się zarówno leczenie farmakologiczne jak również chirurgiczne. . Poproś swojego lekarza o badania i na wszelki wypadek sprawdź, czy masz odpowiedni poziom cholesterolu.

Komentarze

Jeśli szukasz sposobów na parę kilo mniej zajrzyj na bloga zbijamywage pl :)

Dodaj komentarz